Vart kan vi hänvisa våra boende, mäklare och banker samt vilka frågor kan ni hantera?

Hänvisa dem till vår kundtjänst via vårat kontaktformulär på hemsidan eller be dem maila vår kundtjänst på kundtjanst@agentaforvaltning.se. Det går även att ringa vår kundtjänst på 08-522 182 42 öppettid vardagar kl 08.00-18.00.

Gällande era hyresgäster och medlemmar så svarar vi på frågor kring avier, betalningar, påminnelser och kontrolluppgifter. Vi tar även emot uppsägningar av hyreskontrakt, hjälper till med frågor och ansökningar för andrahandsuthyrningar samt hantering av utbetalningar för föreningar som har en inre reparationsfond.

Service till banker ger vi i form av hantering av pantsättningar samt frågor gällande uttdrag av ur lägenhetsregistret eller bekräftelse på pantsättningar.

Frågor från mäklare är ofta kopplade till en överlåtelse av en lägenhet eller en upplåtelse,  båda fallen ordnar vi med uppgifter som mäklaren behöver kopplat till den enskilda lägenheten när vi får ett förmedlingsuppdrag, Vi ser också till att de får stadgar, ekonomisk plan och er senaste årsredovisning vid behov.